Hvis du også interesserer dig for, hvordan din/jeres virksomhed kommunikerer med omverdenen, er det er god idé at kende forskellen på PR og marketing. Er de hinandens modsætning? Kan man nøjes med den ene disciplin og se bort fra den anden? Eller supplerer de hinanden?

Hos Added Value Communication kan de give dig svarene.

PR har troværdighed
Med udgangspunkt i bogen “The Fall of Advertising & the Rise of PR” af Al og Laura Ries forklarer Added Value, at PR-omtale har den store fordel, at den har en troværdighed, som man ikke finder, når det kommer til annoncer. Folk tror generelt på, hvad de læser i aviser og magasiner, og hvad de hører i radioen og ser i TV.

Forbrugerne er kyniske, mistænksomme og forsigtige. Og mens mængden af annoncering stiger, vænner de sig til uafhængige, autoritative tredjepartskilder for anbefalinger og råd: Venner, familie og selvfølgelig medierne i al deres mangfoldighed. Det er sjældent, man som forbruger baggrundstjekker en annonce.

Oplagt suplement
Reklamer og annoncer er bestemt ikke afgået ved døden. De er effektive, når der skal sælges varer her og nu. PR er med til at opbygge og forsvare virksomheders og produkters omdømme. Det er derfor markedsføring og PR supplerer hinanden så godt. De er bestemt ikke hinandens modsætninger.

Det skal dog for troværdighedens skyld tilføjes, at der kan være ulemper ved PR. Man kan nemlig ikke altid styre indholdet 100 procent, ligesom man heller ikke kan styre timing og opsætning af artikler.

Kommunikationsrådgiveren kan hjælpe
Det er så her, man har brug en god kommunikationsrådgiver, der kan hjælpe med, at det rette budskab kommer i de rette medier til tiden.

Tag en snak med Added Value om mulighederne. Og tjek deres effektive pakke, der indeholder PR-indsats, indhold på sociale medier og udarbejdelse af kundecases.

Kommunikationsbureauet Added Value Communication kan hjælpe dig med din PR-indsats, så du skiller dig ud fra mængden. Foto: Added Value Communication