Kommunikationsbureauet Added Value Communication hjælper flere virksomheder med at få deres budskaber ud på de sociale medier. Det er vigtige kanaler at have styr på, men mange firmaer kæmper mod hinanden om at trænge igennem på Facebook og LinkedIn, der fortsat er erhvervslivets foretrukne SoMe-platforme. Her får du fem gode råd til at få det bedste ud af jeres sociale medier.

Added Value Communication foreslår, at du overvejer nedenstående fem punkter, hvis du vil udvikle indsatsen på jeres sociale medier, så I endnu mere overbevisende får budskaberne ud til jeres følgere:

1) Få styr på målgrupperne

Hvilke personer ønsker I at ramme? Og hvordan kan I via jeres firmaside synliggøre, at I skaber værdi for jeres forbindelser?

Målgruppen er grundlaget for, hvad jeres virksomhed vælger at fortælle om sig selv med det indhold, I vælger at dele, kommentere og opdatere.

2) Billeder er vigtige

Når I poster et link på LinkedIn eller Facebook, bliver det oftest fulgt af et billede – det vil hjælpe jer til at få mere opmærksomhed i nyhedsstrømmen. Det er samtidig vigtigt, at I husker at knytte en lille kommentar til de links, I deler.

Ved at linke til artikler, som er relevante for jeres branche, viser I omverdenen, at virksomheden er obs på de nyeste tendenser. Med de rigtige links kan I skabe opmærksomhed om jeres virksomhed ved at invitere til samtaler og dermed komme i kontakt med potentielle kunder og kolleger.

3) Skab opmærksomhed

Det handler om at blive lagt mærke til i nyhedsstrømmen. På de fleste sociale medier spiller billeder og videoer – som nævnt – en afgørende rolle. De skaber nemlig langt mere opmærksomhed. Så husk at dele denne type indhold fra tid til anden. Det er en god måde at vise, I er aktive og er med til at skabe mere liv i jeres nyhedsstrøm.

I kan også bruge billeder eller videoer til at vise produkter eller vise, I deltager i et event som virksomhed – og dermed skabe debat og dialog.

4) Hent inspiration

Mangler I ideer til at skabe indhold på virksomhedsprofilen, eller kan I ikke blive enige om, hvad I skal kommentere, “synes godt om” og dele?

Så er det en god ide at søge inspiration hos andre virksomheder – gerne på tværs af brancher. Du er også velkommen til at kontakte Added Value for en dialog og få et par ideer til at komme videre.

5) Skab aktivitet

Det er afgørende, at I holder liv i jeres virksomhedsprofiler på LinkedIn, Facebook og andre sociale medier. Der er trist at besøge en side for blot at erfare, at sidste opdatering var for fem måneder siden.

Bliv derfor ved med at lægge nyheder på. Det vil også være med til at skabe større eksponering. Altså, så længe jeres indhold er interessant og engagerende.

Tjek gerne Added Values fleksible pakke, hvis du vil have hjælp til sociale medier.

Foto: ABW