En tredjedel af Region Sjællands borgere har indenfor de sidste to år oplevet, at deres mobiltelefon er blevet beskadiget. Det viser en ny undersøgelse, som Norstat har foretaget for Telenor.

En itu mobiltelefon, foto: Telenor

Blandt de sjællændere, som har beskadiget deres mobil indenfor de seneste to år, har 35% gjort det mere end én gang. Sammenlignet med de andre landsdele er Region Sjælland således den region, hvor flest danskere har smadret deres telefon indenfor de sidste to år. Det viser en ny undersøgelse, som er blevet gennemført blandt 2.000 danskere.

Mobilen svær at undvære i hverdagen

”Vi har hele tiden mobilen med os, og vi tjekker den mange gange dagligt for nyheder, beskeder og sociale medier. Derfor er det for nogle danskere også vigtigt at få erstattet en beskadiget mobiltelefon hurtigst muligt. Her kan vi se, at sjællændere i højere grad går direkte ud og køber en ny mobiltelefon, hvis de har beskadiget den gamle” siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør i Telenor, der ser dette som en følge af, at vi har et stort behov for at være i kontakt med dem og dét, vi holder af i hverdagen, og mobilen er derfor blevet en nødvendighed, som er svær at undvære for de fleste danskere.

Undersøgelsen viser, at en tredjedel af sjællænderne, som har haft en skade på mobilen, hellere vil gå ud og købe en ny end få den repareret. Hvis mobilen endelig sendes til reparation, så er de vigtigste faktorer, at det er billigt og går hurtigt. Skærmskift med en original skærm kan løbe op i mange tusinde kroner og være en stor udgift for den enkelte dansker, hvis det sker flere gange, og man ikke har nogen forsikring. Det kan være grunden til at flere vælger at købe en ny mobiltelefon i stedet for, at få den gamle repareret.

Forsikring af mobilen fravælges

Selvom 33% af sjællænderne, indenfor de sidste to år, har haft en beskadiget telefon, så har knap halvdelen fortsat ikke forsikret livlinen. Kun 16% af regionens borgere svarer, at de har en specifik mobil- eller elektronikforsikring. Grunden til den manglende forsikring skal findes i, at 40% af sjællænderne mener, at de er gode til at passe på deres mobil.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.