Genåbningen af Danmark er i gang. Christian Pedersen, Added Value Communication, tror vi er mange, der ser frem til, at der kommer nogle stærke virksomheder ud på den anden side af corona-krisen. Allerbedst vil det selvfølgelig være, at virksomhederne har udviklet sig og formået at styrke deres konkurrenceevne, så de er i stand til at hurtigt at øge omsætningen. Det har vi brug for som samfund. Men det kommer til at tage tid. Det oplyses i seneste nyhedsbrev.

I et kommunikationsbureau som Added Value Communication, har de også mærket krisen trykke. Kunder sætter opgaver i bero eller ønsker kun det mest allermest nødvendige udført på aftalte opgaver. Det er naturligt, at vi alle må skære ned på omkostningerne, når indtægterne svigter. Men det gør ondt på den enkelte virksomhed, som rammes.

I krisetider spiller kommunikationen med omverden en væsentlig rolle. Det er her afgørende, at ledelsen trods vanskeligheder klart fortæller, hvad virksomhedens situation er til de væsentligste interessenter: Kunder, medarbejdere, leverandører, samarbejdspartnere mv.

En tjekliste for en virksomheds kommunikationsindsats på vej ud af corona-krisen kan derfor være følgende:
Skab forståelse for og opbakning til de tiltag, der gennemføres for at komme ud af krisen.
Øg fokus på virksomhedens egne medier til at formidle budskaberne: Hjemmesiden skal løbende opdateres, og omverden informeres om aktiviteter og indsatser via virksomhedens sociale medier. Et elektronisk nyhedsbrev er også en oplagt informationskanal at anvende.
Overvej også om det vil være en fordel af fortælle pressen om nye indsatser. Nogle virksomheder ændrer på produktion og tilpasser deres koncept til den nye virkelighed. Det er oplagt at fortælle om i medierne.

Corona og kommunikation er tæt forbundne. Under og efter den krise, som vi håber snart er historie, så vi kan komme videre i den dagligdag, vi alle savner.

Tilbudet om gratis rådgivning gælder naturligvis fortsat nyhedsbrevets læsere. Skriv eller ring til mig på 61 33 69 65. Vil du vide mere, så læs videre her.