Vi nærmer os fredag den 27. november som er dagen for Black Friday 2020. Ifølge FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel handlede danskerne for omkring 750 millioner online på Black Friday i 2019 og forventningerne til dette års Black Friday er endnu højere.

Hos Kids-world er forberedelserne i fuld gang og har været det de seneste 2 måneder, ikke kun til Black Friday, men også til perioden før og efter, da Black Friday blot er en lille del af den store plan for 2020’s sidste kvartal.

“Vi har været i gang med forberedelserne til Q4 og Black Friday længe. Uanset hvilken kampagne du laver, og hvor stor den er, kræver det planlægning hele vejen rundt i organisationen. Vi skal have indkøbt varer, fyldt op på lageret og sikre os at få budskabet ud til forbrugerne på den rigtige måde på alle kanaler” Med forberedelse og rettidig planlægning har vi mulighed for og ressourcer til at være proaktive og tilrette planlagte kampagner, hvis det bliver nødvendigt.

Black Friday er en stor dag hos Kids-world, ligesom den er for rigtig mange andre danske og udenlandske butikker og online shops. “Vi vil, helt ekstraordinært, have folk på natarbejde på Black Friday, sådan at vi har folk på lageret alle døgnets 24 timer fredag den 27. november. Det gør vi for at kunne opretholde den samme standard, som vi har på alle årets andre dage og for at sikre at kunderne ikke skal vente alt for længe på deres ordre.”

I 2019 blev MobilePay Online brugt 556.000 gange på Black Friday. Det er en stigning i antallet af transaktioner hos MobilePay med 77% sammenlignet med Black Friday året før. I timen mellem kl. 21-22, hvor der var mest tryk på, registrerede MobilePay Online 40.000 betalinger, som tilsammen omsatte for 26. millioner kroner. Ifølge Lars Green, som er ansvarlig for MobilePay Online.

Se hvad Kids-world kører af kampagner på dagen her.

Foto: ABW