Sommerens Ringsted Festival var præget af meget sol og ganske få byger, en masse festglade gæster og toppen af den danske pop- og rockscene.

Det var en cocktail, der også havde mediernes interesse. Især de lokale og regionale medier dækkede festivalen intensivt og sendte i flere omgange live fra både festival- og campingpladser. Det lokale Dagbladet dækkede begivenheden i ugen op til og under festivalen over flere sider hver dag.

Foto: abw

I forhold til andre danske festivaler skilte musikprogrammet sig ikke voldsomt ud. Det var bredt sammensat og ramte såvel det unge som det modne publikum.

Der var stor interesse for de nye luksustelte på campingpladsen og måske starten på et nyt koncept med fuldt udstyrede campinghytter. Flere journalister fokuserede på, at festivalen i år var kontantløs, og hvad det indebar af fordele og ulemper. Herudover var der naturligvis fokus på den fest, som tusindvis af begejstrede gæster skaber midt i Ringsteds gamle lystanlæg.

Pressecentret havde 20 medarbejdere, og 35 eksterne journalister blev akkrediteret festivalen. I alt deltog omkring 12.000 gæster, og det gode vejr medvirkede til godt salg i både barer og boder, så der hersker optimisme omkring festivalens økonomiske resultat, der endnu ikke er opgjort.

Se videoer og billeder fra festivalen her.

Videoerne er produceret af Christian Pedersen fra kommunikationsbureauet Added Value Communication.

Christian Pedersen har 20 års erfaring med kommunikationsarbejde i danske og internationale virksomheder og organisationer. Har I have brug for kommunikationssupport til jeres næste event, så læs mere her.