I øjeblikket hjælper Christian Pedersen fra Added Value Communication en undervisningsinstitution med at udvikle en kampagne, der skal øge institutionens synlighed over for dens målgrupper.
Inden man går i gang med en sådan indsats er det vigtigt, at man har styr på strukturen i kampagnen. Altså, hvem skal man påvirke, hvad skal man fortælle dem, der skal påvirkes, og gennem hvilke medier opnår man den største effekt.
Det kræver struktur, og den struktur finder med bedst ved at udvikle en kommunikationsstrategi, hvor man får formuleret både de langsigtede og kortsigtede mål med strategien.
Fordelen ved en struktureret kommunikationsstrategi og -plan kan sammenfattes således:
• En plan giver overblik
• Man får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• Der kommer struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• Man opnår bedre resultater
• Man sparer tid
Med en plan er det meget lettere at få gang i en kampagne, hvor der er styr på hvem, der går hvad, hvornår.
Tjek evt. Christian Pedersens video om den brugbare kommunikationsplan.
Added Value Communication
Kommunikationsbureauet Added Value Communication hjælper virksomheder med at kommunikere hensigtsmæssigt med deres kunder. Bureauet vil yde en målbar hjælp til virksomheder, såsom rådgivning om pressehåndtering og kommunikation med kunder. Added Value Communication udarbejder ikke annoncer for firmaer, men hjælper med PR-relaterede opgaver, ligesom de udbyder IT-kommunikationskurser og diverse andre aktiviteter med kommunikation som omdrejningspunkt.
Bureauet er stiftet af kommunikationsrådgiver Christian Pedersen, baseret på 20 års erfaring med kommunikationsarbejde i danske og internationale virksomheder og organisationer.