Folketinget har vedtaget, at kommunikation mellem det offentlige og borgerne på en række områder skal foregå digitalt. Og fra 1. november i år skal alle, der kan, modtage Digital Post fra det offentlige.
Ringsted Bibliotek og Borgerservice afholder en række gratis kurser, hvor du kan blive klogere på it, NemID og digital post.
På kurset lærer du, hvad Digital Post og NemID er. Du får præsenteret hjemmesiden borger.dk, hvor du skal bruge NemID for at finde oplysninger om dig selv og benytte din digitale postkasse. Du lærer, hvordan du sender og modtager digital post samt arkiverer dine digitale dokumenter i mapper. Du besøger også andre offentlige hjemmesider med selvbetjeningsløsninger, hvor NemID skal bruges.
Det sker torsdag den 4. september kl. 17.00-19.00.
Den 18. og 25. september afholder kurser for dig med tablet.
Forudsætninger: Du har NemID (med adgang til det offentlige), en digital postkasse og er i stand til at bruge internettet. Medbring dit nøglekort og din adgangskode.
Hvis du ikke har NemID, kan du bestille et på www.nemid.nu. Eller komme 30 minutter før kursusstart, så får du oprettet det. Medbring gyldigt pas eller kørekort.
Har du ikke en digital postkasse, kan vi hjælpe med at oprette en. Kom 30 minutter før kursusstart og medbring dit nøglekort og adgangskode.
Medbring din egen bærbare pc eller lån en på biblioteket.