Det blev brille nummer 2, som brugerne på facebook valgte som den mest klædelige til Karsten Svan. (Screendump fra facebook).

Brugerne på facebook valgte optikerens briller

Da optiker Karsten Svan fra Nyt Syn Svan Optik i Sct. Hangade 22 i november skulle have nye briller, valgte han at spørge sine følgere på facebook om, hvilket par, han skulle vælge. Det gav en overvældende respons.

Optiker Karsten Svan har netop fået nye briller, som han ikke selv har valgt. Umiddelbart skulle man tro, at en erfaren optiker som Svan har fuldstændig styr på mode og trends inden for brille-modeller. Og det har han også. Men denne gang valgte han at involvere sine følgere på facebook i valget af briller.

Svan lagde en lille video med fem fotos på sin facebook-side, hvor han var iført fem forskellige par briller, hvor man kunne vælge, hvilken brille, der klædte optikeren bedst.

Responsen blev ganske overvældende. For selvom Svan Optiks facebook side har under 100 følgere, spredte videoen sig som lyn og torden. Inden for få dage havde over 45.000 facebook-brugere adgang til videoen på deres sider, heraf valgte over 19.000 at se den. Over 200 deltog i afstemningen om valg af briller, både butikkens egne kunder og interesserede fra hele landet – ja, selv i Norge og på Færøerne.

– Jeg er utrolig overrasket, hvor langt min lille video er nået ud – uden at jeg har betalt ekstra for det. Det har været sjovt at følge reaktionerne, som alle har været positive, både på facebook og i butikken. Jeg har fået klare anbefalinger til at vælge brille nummer 2, siger Karsten Svan, der har samarbejdet med kommunikationsrådgiver Christian Pedersen fra Added Value Communication om at få sine budskaber ud i de sociale medier.

Optiker Karsten Svan fra Svan Optik Nyt Syn i Sct. Hansgade. (Her iført en ældre brillemodel).

Seneste opdatering fra Svan Optik er en lille video, hvor Karsten Svan ifører sig sine nye briller, nummer 2, mens han takker de mange, der fulgte og deltog i valget.

Se mere på www.facebook.com/SvanOptik/