Den danske webshop Kids-world har oplevet en kæmpe stigning i salget af produkter til skolestart.

Skoletasker har især været populære – også når der sammenlignes med tallene fra 2019
De sidste tre måneder har det været tydeligt, at Familien Danmark har gjort sig klar til skolestart, som i år helt sikker har været en stor ting hos mange, sammenlignet med oplevelserne fra sidste år. Det er meget tydeligt for os, at behovet for skoletasker og diverse skoleudstyr er væsentligt højere i år, end det var sidste sommer.

Det er især salget af skoletasker, som har sat nye rekorder. Når vi sammenligner salget af skoletasker fra 2021 med salget af skoletasker i 2019 ser vi en stigning på hele 255 procent. Derudover har der været en pæn stigning i efterspørgslen på varegrupper som termotøj og regntøj i takt med det meget varierende vejr.

Er det en tendens der fortsætter?
Muligvis, vi har set et opsving i interessen for de her produkter i flere år nu, og intet tyder på, at det skulle svinde ind igen. Danskerne er blevet mere trygge ved at handle online, hvilket betyder salget af produkter, som normalt sælges i fysiske butikker stiger stødt i onlinehandlen. Hos Kids-world har vi gjort det nemt for kunderne, at handle disse produkter. Vi tilbyder gratis hjemmelevering i Danmark og 30 dages returret, som giver alle mulighed for og tid til at se og prøve vores produkter hjemme, uden at være tvunget til at beholde dem.

Vækst i flere varegrupper
Det sker jævnligt, at man i diverse medier hører om vækst af salget af specifikke varegrupper. Også hos Kids-world har man oplevet, at flere og flere kigger forbi webshoppen for at tjekke de nyeste kollektioner ud. Trenden er stort set ens uanset hvilken varegrupper der kigges på, hvilket sagtens kan være et tegn på, at danskerne har fået flere penge mellem hænderne.

Online handelen er steget, især indenfor regntøj i takt med det meget varierende vejr. Foto: ABW