Som virksomhedsleder er der mange muligheder for at komme til orde og påvirke branchen og verden omkring sig.  
Én af måderne at opbygge en profil på er at benytte sig af debatindlæg om et aktuelt emne, der har nyhedsværdi og interesserer læserne af den publikation eller portal, som man søger at få indlægget optaget i. Added Value Communication i Ringsted har en lang række gode råd til udformningen af debatindlæg:
 
Et godt debatindlæg er med til at profilere afsenderen, der kommer til at fremstå som ekspert på sit felt, idet den aktuelle sag, der kommenteres og perspektiveres giver billedet af en person, som tager ansvar, engagerer sig og peger på løsninger. Kort sagt en person, som man vil søge til for råd og vejledning på dette område. Ja, måske også vil handle med.
 
Det er ofte en udfordring for fagfolk at formidle deres viden på en forståelig måde. Her kræver det, at budskabet i debatindlægget bliver så konkret som muligt for læserne. Derfor er det vigtigt, at du skriver i af et klart og letforståeligt sprog for at nå ud til et bredt publikum. Undgå fagjargon og komplekse sætningsstrukturer.

Added Value Communication anbefaler desuden, at du følger mediets retningslinjer for indsendelse af debatindlæg, inklusive længdebegrænsninger og stilkrav.

Brug denne skabelon for din tekst:

1. Hvad er problemet?
    Start altid debatindlægget ud med at fortælle hvad problemet er.

2. Hvilke argumenter kan der bruges?
    Skriv minimum tre argumenter, som understøtter problemet.

3. Hvad kan løsningen være på problemet?
    Skriv hvad du mener kan være en løsning på problemet.

4. Hav styr på, hvordan du afslutter debatindlægget.
    Skriv en afslutning, hvor du giver læseren noget at tænke over.

Ring gerne 61 33 69 65, hvis du har brug for hjælp til dit næste debatindlæg.